Marka Karpacka „CARPATHIA” gospodarka pasterska na obszarze Karpat – Beskidu Niskiego
Marka Karpacka „CARPATHIA” gospodarka pasterska na obszarze Karpat – Beskidu Niskiego

Marka Karpacka „CARPATHIA” gospodarka pasterska na obszarze Karpat – Beskidu Niskiego

Program spotkania informacyjno-konsultacyjnego, z zakresu prowadzenia gospodarki pasterskiej na obszarze Karpat, poświęconego wdrażaniu strategii Marki Karpackiej „Carpathia”

24.02.2015, 18:00

Centrum Kultury im. B.I. Antonycza,
plac Dworzysko 5,
GORLICE

  • 18.00-18.05 — Otwarcie i prezentacja organizatorów spotkania: Stefan Hładyk Zjednoczenie Łemków, Andrzej Orchel, prezes „Beskid Zielony” Lokalnej Organizacji Turystycznej.
  • 18.05-18.20 — Geneza powstania, strategia i wdrażanie „Carpathia” Marki Karpackiej. Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska.
  • 18.20-18.35 — Program „Karpaty Łączą” — założenia programowe. Kultura pasterska w odniesieniu do Beskidu Niskiego — Łemkowszczyzny. Józef Michałek.
  • 18.35-19.00 — Praktyka gazdowania w gospodarstwie górskim w odniesieniu do Beskidu Niskiego. „Redyk Karpacki” świadectwo wspólnoty karpackiej przy jej bogactwie kulturowym Zaproszenie na I Zjazd Karpacki w Ludźmierzu. Piotr Kohut, wiceprezes Związku Podhalan.
  • 19.00-19.15 — „Europejski znak — Karpacki smak” — karpackie produkty regionalne szansą rozwoju regionu. Andrzej Gąsienica-Makowski, prezes Fundacji Pasterstwo Transhumancyjne
  • 19.15-19.30 — Zasady uczestnictwa oraz symulacji korzyści w systemie wdrażania marki. Plan działań i źródła finansowania. Odniesienie do innych inicjatyw karpackich, zachowując wobec nich zasadę partnerstwa z uwzględnieniem kryteriów marki i ich dostosowanie w sposób partycypacyjny. „Carpatia” Marka Karpacka a mniejszości etniczne. Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska.
  • 19.30-20.00 — Dyskusja.
  • 20.00-20.30 — „Smaczki regionalne”— poczęstunek.

ZAPRASZAMY

Pobierz program

Zobacz relację